Jedným z najočakávanejších vydavateľských počinov tohto roku bola bezosporu luxusná 2CD reedícia, mapujúca krátku, ale intenzívnu kariéru BURNING WITCH. Pod názvom „Crippled Lucifer (Seven Psalms For Our Lord Of Light)“ vyšiel výber z dvoch EP už v roku 1998. O desať rokov mladšie znovuvydanie obsahuje minialbumy „Towers“ a „Rift.Canyon.Dreams“ v plnej dĺžke, doplnené všetkými ostatnými skladbami, ktoré „horiaca bosorka“ počas svojho krátkeho života vyčarovala.
Mimochodom: nie je bežné, aby takto extrémna a nekompromisná nahrávka niesla inkvizítorský titul „Zmrzačený Lucifer“. Škoda, že dnešné vydanie prišlo o podtitul „Sedem žalmov pre Pána nášho Svetla“, ešte viac zdôrazňujúci kontrast názvu a obsahu, ktorý sa za ním skrýva (a naznačujúci O´Malleyho dlhodobú záľubu v stredovekých ilustráciách).
Aj keď základy, na ktorých je hudba BURNING WITCH vystavaná, sú ľahko vystopovateľné k BLACK SABBATH a spevák s vizážou zničenej trosky Edgy 59 sa nezriedka púšťa do ozzyovsky nosového prejavu, „Crippled Lucifer“ je oveľa surovší a zlovestnejší. Pomalá masa ťažkých gitarových riffov z inštrumentov Stephena O´Malleyho (SUNN O)))) a G. Stuarta Dahlquista (ASVA) pokračuje v tom, čo bolo započaté pod hlavičkou THORR´S HAMMER, no už sa nachádza na polceste k absolútnej krajnosti, ktorú definoval až KHANATE. Strunné nástroje až na malé výnimky nenesú žiadnu melódiu. Tá však nechýba – stará sa o ňu Edgy – zbytok nástrojov sa stará o prízvuk, zdôrazňujúci jeho zúfalý, na hranici sa pohybujúci spev. Mučivé výkriky, pokusy o čistý vokál i neartikulovaný krik sú najvýraznejšími znakmi BURNING WITCH. O to viac vynikne takmer rezignovaný, zlomený spev v „Stillborn“, kde na pár okamihov zmizne všetka agresivita a vypätosť.
Dozor zvukárskej legendy Steva Albiniho prispel k vynikajúcemu soundu, ktorého jediný zámer je do bodky naplniť význam prvého slova označenia „doom metal“. Viac ideové, než hudobné spojenie, ktoré má BURNING WITCH s hardcorovou scénou, a dedičstvo amerického stoner metalu (BURNING WITCH boli personálne spriaznení so súbežne pôsobiacimi, konzervatívnejšími GOATSNAKE) majú na svedomí to, že „Crippled Lucifer“ neznie ako nič, čo pod hlavičkou „kovu skazy“ vznikalo medzi rokmi 1996-1998 v Európe, v tej dobe v rámci žánru čoraz viac koketujúcej s gýčovo uplakanou gotikou. (I keď istú inšpiráciu súdobými undergroundovými legendami zo Starého kontinentu prezrádza fotografia pod týmto odstavcom.)
Dôležitosť BURNING WITCH tkvie nielen vo vplyve, ktorý táto krátko (ale v správnom čase a na správnom mieste) fungujúca formácia mala na „veci budúce“. Na rozdiel od kvalitatívne menej vyrovnaného „Dommedagsnatt“ od jej predchodcu THORR´S HAMMER je „Crippled Lucifer“ uceleným a kompletným dielom, ktoré by bez debaty obstálo aj bez toho, aby sa k nemu bolo nutné dostať okľukou cez SUNN O))). Nevšedná a mimoriadne ťaživá doska.